وبلاگ شخصی بهروز صمدی

کارایی

بهروز صمدی | سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر خوب و هوشمند چه نوع حساسیت هایی باید داشته باشه؟

محور حساسیت های مدیران ، عامل تفاوت یک مدیر با یک هنرمند، یک روحانی و یا یک معلم و ... است.

اولین و مقدماتی ترین محور حساسیت مدیران ، کارآمدیه.یعنی از نظر مدیر هر پدیده ای یا در جهت رسیدن به هدف، نقش ایفا می کنه پس مهمه ، و یا در جهت رسیدن به هدف نقش ایفا نمی کنه پس زیادیه ، و این نوع رفتار مدیر برای همه پدیده های صدق می کنه و استثنا نداره برای همینه که وقتی یک مدیر به یک پدیده میرسه بلافاصله سوال میکنه به چه دردی می خوره و به خاطر همینه که یک مدیر بسیار تیزتر و باهوش تر از یک آدم دیگه به نظر میرسه و برای همینه که خیلی وقت ها خیلی آدم ها به خیلی چیزها اهمیت نمیدن اما وقتی یه مدیر وارد میشه بلافاصله میگه 1.اون چیز به چه دردی میخوره و چیه؟2.صاحبش کیه؟

علت اینکه یه مدیر اینقدر تیزهوشه و مثل عقاب همه ذرات زیر مجموعه اش براش مهمه اینه که به "کارائی" حساسیت داره و ما در بساط مدیریت چیزی به نام so-so نداریم و همه چیز صفرو یکه یعنی هر چیزی در سازمان باید صاحب داشته باشه و باید به یه دردی بخوره وگرنه اضافیه.اما لزوما هر چیزی در سازمان صاحبش مدیر نیست بنابراین اگر مدیری به کارآمدی اعتقاد داره همه چیز پیرامونش یا خودش صاحبشه یا صاحب داره پس یه مدیر باهوش کسی هست که می گرده دنبال هر چیز ریزی  و میپرسه 1.به چه دردی می خوره؟ و 2.صاحبش کیه؟

جالبه که در سازمان ها خیلی چیزها معلوم نیست که به چه دردی میخوره و وقتی هم که معلومه به چه دردی میخوره معلوم نیست صاحبش کیه؟آدم داریم معلوم نیست صاحبش کیه و در سازمان راه میره ولی صاحب نداره و کافیه یک مورد پیدا بشه که خلاف این دو سوال باشه که کار تمامه و معلوم میشه که در آن مدیریت یا سازمان خیلی چیزها صاحب نداره.

برگرفته از فرمایشات استاد علیپور.

  • بهروز صمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی