وبلاگ شخصی بهروز صمدی

کارگاه آموزش? خلق آ?نده

بهروز صمدی | شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۱، ۰۳:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

اینکه چرا مدیر عامل رو برای تدریس پیشنهاد دادم به آموخته هایم از دکتر ابوالعلایی بر می گرده که ایشون روزی مطلبی گفتند پیرامون تدریس جک ولش مدیر عامل GE و آن ایام را بهترین اوقات جک ولش یاد کردند و این شد که من هم علاوه بر این موضوع و به لحاظ موضوعات انگیزشی برای حضور فعال کارکنان ، موافقت مدیرعامل را برای تدریس گرفتم و به درخواست ایشون برای تدوین محتوا این پیشنهاد را که ایده ای ازEDA(موسسه بین المللی گروه توسعه و توانمندسازی مدیران) هست ارائه کردم و با توجه به توان و ظرفیت مدیرعامل سازمان ما در گسترش یادگیری کاربردی ، برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان خلق آینده در قالب تیم مدرسین داخلی با رویکرد مربی گری ، روشی عالی برای یادگیری حاضرین خواهد بود و به  بهبود برنامه ها ، سیستم ها و استراتژی های جدید توسعه و توانمندسازی مدیران کمک خواهد کرد که این روزها حسابی در شرکت بازار گرمی دارد.

با اجرای این کارگاه آموزشی ، چالش های خاص و منحصر به فرد شرکت ،از دید مدیریت ارشد ارائه خواهد شد و فرصتی فراهم م? آ?د تا به خلق و جهت دادن چشم انداز ، ارزش ها و استراتژی های سازمان نیز کمک  شود و در نهایت این برنامه ها به استراتژی شرکت پیوند خواهند خورد.

همه می دانیم که چنانچه  استراتژی یک شرکت را بیشتر افراد آن درک نکنند و یا خواهان آن نباشند و یا مدیرانی که قرار است استراتژی را به اجرا در بیاورند از قابلیت های لازم(دانش ، مهارت و بینش) برای اجرا برخوردار نباشند، استراتژی ها بی فایده خواهد شد، بنابراین خلق وحدت و همگرائی حول استراتژی سازمان،یک وظیفه مهم برنامه توسعه قابلیت های مدیران اجرائی هست و با برگزاری کارگاه آموزشی خلق آینده ، خلق وحدت استراتژیک و همگرائی بین مدیران را پیگیری خواهد شد به نحوی که  با ایجاد درک عمیق و حس تعلق سازمانی ، چشم انداز ، ارزش ها و استراتژی های سازمان را در بین مدیران اجرائی و رهبران نوظهور تسری گردد تا رهبریت حال و آینده تقویت شود.

نحوه برگزاری کارگاه:

پیشنهاد شد این کارگاه حداقل در دو جلسه دو ساعته و ویژه مدیران برنامه ریزی گردد. طوری که جلسه اول به دو بخش تقسیم شود و در بخش اول مدیریت ارشد  پس از ارائه مقدمه مرتبط با موضوع ، متناظر با هر بند استراتژی به بیان دیدگاه ها ، چالش ها و دغدغه های خود و کارفرما(که مشتری محصولات ما می باشد) حول محورهای استراتژی بپردازند و در بخش دوم که آغاز مشارکت حاضرین می باشد ، حاضرین به درخواست مدیریت ارشد ، متناسب با نوع فعالیت هایشان به تشکیل گروه مبادرت ورزند به نحوی که هر گروه مسئولیت تنظیم و ارائه مصادیق قابل اجرا متناظر با بندهای استراتژی و متناسب با دغدغه های مطروحه مدیریت ارشد را عهده گیرد و نمایندگان هر گروه نیز مشخص و معرفی گردند و سپس جلسه توسط مدیریت ارشد خاتمه یابد.

در جلسه دوم و پس از ارائه مقدمه توسط مدیرعامل ،  نمایندگان گروه ها به ارائه مصادیق قابل اجرا متناظر با بندهای استراتژی که دغدغه های مدیریت را پوشش دهد اقدام نمایند و آن ها را تشریح نمایند و سپس برنامه ریزی برای اجرای پروژه های چالش رهبری صورت پذیرد و پس از تعیین بازه زمانی اجرای پروژه ، میزان پیشرفت پروژه تا حصول نتیجه ، توسط نمایندگان گروه ها به صورت دوره ای به مدیریت ارشد گزارش گردد در نهایت به تیمی که بیشترین امتیاز را در حل چالش های مدیریت کسب نموده پاداشی تعلق گیرد.

بعد از کارگاه آموزشی به چه اهدافی دست خواهیم یافت؟

توسعه کار گروهی  و تشویق کار گروهی.

آماده نمودن شرکت کنندگان برای کارکردن با هم در پروژه های چالش رهبری حول محورهای استراتژی.

فراهم نمودن مهارت های کلیدی رهبری مورد نیاز برای کسب امتیاز کامل از هر یک از تیم های یادگیری متجانس شرکت کننده یا کار گروهی.

ایجاد دیدگاه مشترک از آینده شرکت.

درک چالش ها و دغدغه های مدیریت ارشد و کارفرما.

بهبود بخشیدن مهارت های استراتژیک مدیران حاضر در جلسه.

درکی از اینکه با اجرای استراتژی چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

وجود درک عمیق از استراتژی های تدوین شده .

وجود اهداف و اعمال همگرا در سطح چندگانه سازمان در بین مدیران ، تیم ها و افراد.

وجود کارکنان همگام با مدیریت.

این کارگاه منجر به تفکر استراتژیکی بهینه و اجرای بهتر و عملکرد بهتر کسب و کار شرکت می شود.

  • بهروز صمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی