وبلاگ شخصی بهروز صمدی

نقش سرپرستان در آموزش کارکنان

بهروز صمدی | سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۱، ۱۰:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

قابل توجه سرپرستان:

با توجه به اینکه یکی از محورهای مهم در آموزش کارکنان سرپرستان و میزان مشارکت آنان در نیازسنجی و رفع نیاز کارمندان است و در واقع آنها هستند که لنگی کار کارمندان را می بینند و رفع می کنند بسیار مهم است که در رابطه با آموزش چه برخوردی با زیر مجموعه خود می کنند:

وقتی کارمندی را می خواهید به آموزشی بفرستید قبل از آن با کارمند گفتگو کنید.چند دقیقه صدایش کنید و در محیط آرامی با او گفتگو کنید و به او بگوئید وقتی از آموزش برگشتی چه چیزهائی باید با خودش بیاورد و بعد از آموزش حتماً از او بپرسید چه چیزهائی یاد گرفته است.

3 سوال خوب بعد از آموزش:

1.بنا بود این ها را یاد بگیری چی شد؟چی یاد گرفتی؟

2.میخواهی از این به بعد چه کار کنی؟برنامه ات برای تغییر دادن چی هست؟

3.از من چه کمکی بر می آید تا تو بتوانی برنامه هائی که طراحی کردی را اجرا کنی؟

متاسفانه خیلی زیاد دیدم سرپرستانی که اصلاً در نیازسنجی کارمند نقشی نداشته اند و فرد را بدون برنامه به آموزش فرستاده اند و در غیاب وی به جای اینکه شرایطی را محیا کنند تا فرد به انتقال آموزش هایی که یاد گرفته است بپردازد در عوض آنقدر کار برای وی آماده کرده اند که او را غافلگیر خواهند کرد.

  • بهروز صمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی